Den blomstertid nu kommer..

Kommer ni ihåg när man kom till skolan den där sista dagen, lite
extra fina kläder, lite extra glatt humör och den där underbara känslan.
Fröknarna var också lite extra fina,lite extra snälla och förväntningarna
var stora. En sista stund tillsammans innan man skulle bege sig till
pingstkyrkan för att sjunga låtarna som man övat på i veckor, bli
fotograferade av föräldrarna, kramade av fröknarna och sedan bege sig
hem till den där underbara fikan som alltid kändes lite extra speciell.
Idag var jag fröken,på samma skola som jag själv gått i som liten och
med samma slutsång som jag också sjöng.."vi har lov, vi har lov" .
Jag fick se en klass som jag varit med så länge, få sitt allra första
sommarlov och även om regnet öste ner så var alla på sitt allra bästa humör.
Kom på mig själv med att sitta där och le. Jag kommer sakna dom!
Men vilken bra avslutning.. sen att tårarna föll när jag kramade om min tioåriga
lilla vapendragare på skolan det är inte så konstigt. Jag stod där och insåg
hur fröknar faktiskt kan ha det. Fick en ros av ett barn och åt smörgåstårta med
alla lärare när vi väl var tillbaka på skolan. Nu har jag fått uppleva båda delar
av skolvärlden och vad jag gillar det! Lite svårt att slita mig, mina arbetskollegor
är av allra bästa sort och dem kommer jag sakna riktigt mycket!
Men nu är jag barn igen för en stund och idag har jag fått SOMMARLOV! :)

                   

                                                    /Sandra♥

Tack för din omtanke.
Postat av: Petra

Vilket fint kort vännen! :)

2009-06-12 @ 14:02:16
URL: http://petramargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0