Lön.

Visst är det härligt varje månad då lönen trillar in på kontot.
Idag gick jag hem med känslan att äntligen kommer lönen
och snart ska det shoppas loss i Varberg. Ett lönekuvert
ligger på bordet och när jag öppnat det ser jag att jag endast
fått lön för 11h! Va? Jag börjar kontrollräkna i almanackan,
ser att jag har mycket mer timmar (såklart!!) och även nånstans
där börjar jag fundera på om jag verkligen fyllde i nån lönelapp
och gav till Siv förra månaden. För att få mina tankar bekräftade
ringer jag till Siv och frågar om hon kan kolla upp hur det ligger
till. Precis som jag befarade så har jag glömt (!!) att lämna in
min lönelapp och kanske därmed inte kan få den lönen förens
nästa månad.

Pappas kommentar;
"Man jobbar för att få lön och det är de man är nogrannast med
att lämna in, hur kunde du glömma det?"

Pers kommentar;
"Du måste vara kommunens drömanställde, jobba varje dag
utan att ta betalt för det"

Mammas kommentar;
(det var mera ett högt skratt!)


Ja ni.. som det kan gå! Nog för att jag kan vara tankspridd men
såhär? Haha. Jag kan inte annat än skratta. Men Petra tro inte
att jag tänker skippa Varberg och jag tänker fortfarande shoppa
loss! Hoppas iallafall att alla ni andra har fått in den där härliga
lönen denna månaden! :)

/Sandra♥

Tack för din omtanke.
Postat av: Johanna

haha bra jobbat sandra! ;)

Imorgon ska jag springa så svetten rinner

<3

2009-05-26 @ 22:00:20
URL: http://jujulina.blogg.se/
Postat av: Petra

HAHA! Knäppgök! uppe i det blå! ;)

2009-05-26 @ 22:09:34
URL: http://petramargaretha.blogg.se/
Postat av: Frida

Nämen Sandra! hahah sånt är jag kanon noga med :) hihii man vill ju ha pengar ler

Läget idag??

Puss o kram

2009-05-27 @ 07:28:06
URL: http://frida87johansson.webblogg.se/
Postat av: Matilda

haha, du är så rolig sandra! Knasboll!

Hörs senare idag, jag har massvis med information serrö! PUSS

2009-05-27 @ 08:33:22
URL: http://matildaeng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0