När tröttheten slår till.

Alla springer omkring här hemma, det plockas, städas,
bord bärs in, det dukas upp, det kommer suckar från
alla håll och sist men inte minst alla skrattar åt minsta lilla.
Vi är alla här hemma så trötta att vi knappt orkar prata och
jag gissar att på Söndag kväll kommer alla ligga helt utpumpade
i soffan framför tvn. För att sedan ladda om inför studenten på
Torsdag. Men imon, ja då är det konfirmation som gäller!

Pappa: Skrattar...
Sandra: Vad håller du på med?
Pappa: Fortsätter skratta..Jag är så trött så de jag skrattar åt är
              inte ens roligt.
Under tiden kommer mamma in i rummet lite halvt kånkande.
Sandra: Vad är det med dig nu då?
Mamma: Ryggen har låst sig.
Pappa: Utbrister i ett stort skratt.
Sandra: Så länge du kan gå så får du fortsätta kämpa på!
Emilia intar rummet i sina kläder hon ska ha på sig imon.
Emilia: Tadaa!
Sandra: tittar..
Emilia tittar menande på mig som att "säg nått då"
Sandra: Jag vet att jag borde säga nått men jag får inte fram ett ord.
Pappa: Skrattar så tårarna rinner.


Så kan de gå hos familjen Nilsson/Svensson
när tröttheten slår till. :)

/Sandra♥


Tack för din omtanke.
Postat av: Petra

HAHAHAHA!!!! jag döööör!!! :D Stefan! HAHAHA! :D

2009-05-30 @ 08:16:24
URL: http://petramargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0