Uppdatering kanske är på tiden.

Hur det är uppe i Östersund?

-
Vännerna är underbara. Vi är verkligen som en liten familj
   och det går inte en dag utan att man skrattar hysteriskt.
   På väldigt kort tid har vi redan gått genom tårar och skratt,
   vi känner varandra så pass väl att vi vet när något inte står
   rätt till och vi ställer upp för varandra. Jag kommer sakna
   alla så otroligt mycket när detta är slut. Bara tanken får ögonen
   att tåras.

- Afrikalinjen, den skulle jag rekomendera alla till att gå, för
  den kunskap man får. Övermäldigande. Lärarna är toppen
  och att bo på internat är underbart.

- Resan & projekt. Vi ska snart bege oss
  till östafrika och jag har inte projektet riktigt klart än. Det
  tynger mina tankar lite. Men en ungefärlig plan är: 1,5v i
  Kenya med klassen då vi ska göra lite studiebesök, cykelsafari,
  åka till nationalparker och elefantdagis. Sedan är min plan att
  fara vidare till Uganda, där jag skulle vara 3veckor i norra Uganda
  med rehabilitering av barnsoldater som projekt. Sedan har jag även
  funderat på att stanna resterande tid i Uganda och eventuellt ha
  praktik med flyktingar i någon form. Men sen lockar ju även barnhem,
  ungdomsprojekt och Lamu. Sista veckan blir det iallafall Mombasa i Kenya
  med hela underbara gänget :)


- Övrigt.
Det har inte kommit någon snö än och jag är väldigt besviken på det.
  Vi har haft uppträdande på ett klimatcafé och fick stående ovantioner, typ :)
  Fått höra av vår lärare att nån på skolan kommit fram och sagt att vi i Afrika ger
  en sån energi och att man blir glad när vi kommer. I helgen blir det lite party med
  alla grabbar som kommit hem. ÄNTLIGEN! De har varit saknade här. På lördag blir
  det julbak och Sunes Jul för hela slanten och på söndag är det julskyltning.
  Nästa vecka är Jamtli julmarkand, en gammeldags marknad med mer än 200stånd
  som håller på i 3dagar. Då kommer Annie och Dennis hit till mig, vilket jag tycker
  ska bli otroligt kul!

-Saknad. Självklart saknar jag också människor hemma i Gnosjö. Så som familj, släkt¨
 vänner. Tycker det ska bli kul att få komma hem och träffa alla igen, fira jul och nyår
 osv. Så tro inte att jag glömt er :) Men kom ihåg, vi hörs när vi hörs eller så ses vi vid
 jul för här är jag på språng hela tiden. Men ni är saknade. Speciellt du Petra!


Jag vet inte hur fort detta halvåret har gått men tiden bara springer iväg och går alldeles
för fort. Det är hitills det bästa året i mitt liv och fram till 28maj kommer jag har det bäst.
Jag ångrar inte för en sekund att jag flyttade hit och det har inte gått en enda dag utan att
jag brytit ihop av skratt. Man umgås på ett annat vis här, har inte kollat på TV sen jag flytta
hit, vi sitter i köket dricker te och pratar om allt mellan himmel och jord. Det finns så många
människor som jag inte vet om jag kommer träffa någonsin igen men heller aldrig glömma.
Alla borde få uppleva detta, för det är helt unikt. Jag älskar detta livet! Detta är livet!


/Sandra♥


Tack för din omtanke.
Postat av: Petra

Lycka är att se att du är lycklig, och du som var orolig?! :)

Du är saknad till tusen vännen, man skulle kunna säga att Alexander saknar dig ungefär lika mycket som jag. ;)

Snart ses vi och du ska få en bamsekram! :)

Puss o kram! :D

2009-11-27 @ 08:40:36
URL: http://petramargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0