Hej där hemma!

Hej alla där hemma.
Nu börjar det närma sig hemkomst, tiden går så fort
och ibland hinner jag inte riktigt med. Resenerverna har
redan börjat komma och idag är det 67 dagar kvar till
avfärd. Spännande, jag vet :) Men innan dess ska jag
vara hemma ett litet tag och ser nu fram emot att få träffa
alla vänner efter jag har "landat" i Gnosjö.
Sitter just nu och pluggar på om barnkonventionen och imorgon
ska jag ringa lite samtal till gnosjös politiker för att se hur vi
följer denna i just Gnosjö. Jag hoppas att de följs och att det inte
bara står som det finstilta på papper.
Jag ska även se om jag kan försöka besöka Röda Korset här i
närheten, annars får jag väl ringa.
Från en sak till en annan, läste en väldigt tung bok och den heter
"såld.". Läs den! En riktig tankeställare om inte annat och en
massa känslor som bara bubblar i en. Även en tomhetskänsla
då det är helt ofattbart att förstå. För var dag blir jag mer och mer
medveten om vilken värld vi lever i och man vet inte vad man ska
göra eller vart man ska börja. Jag kunde valt en annan linje, en
annan inriktning på vad jag vill göra, jag kunde valt den "lätta"
vägen. Men istället sitter jag här varje dag med huvudet fullt av
tankar. Vi pratar inte om de lättaste ämnena i skolan och dessutom
kollar man filmer, läser böcker som får en ännu mer down än vad man
redan är. Att våra lärare även sa "ni kommer sluta denna linjen med
mer frågor än ni kom hit med" gör ju inte det hela bättre. Eller kanske,
då får man fortsätta sitt sökande på svar.
Tur att vi är den klass vi är. För trots allt tufft vi får höra om har vi lyckats
skapa oss en distans till allt för att inte helt gå under. Och så mycket som
jag har skrattat dessa månader har jag aldrig gjort. Vi har de sjukaste tankarna
ihop och jag kan inte förstå hur jag ska klara mig utan dess underbara människor
runt om mig varje dag. =)
Hur har ni det i syd?
/Sandra♥

Tack för din omtanke.
Postat av: Petra

GODING! :)

Här är det bra. Men saknar dig något fruktansvärt!

Det är ju kanonbra att ni har varandra, att ni kan prata med varandra om det är något som ni känner är jobbigt eller tungt. Skönt att kunna prata av sig lite med varandra.

Du, jag vet vad jag vill bli när jag blir stor nu. ;)

Så klart vill jag jobba inom vården, men jag vill nog bli ambulanssjuksöterska. :)

Det är min dröm, och långt in i framtiden, efter många års jobb. :)

Jag måste läsa den boken du pratar om.

Den borde dom ha på bibblan, inte sant?!

Ha de nu så bra så ses vi snart snygging!

Puss o kram!

2009-11-17 @ 12:02:01
URL: http://petramargaretha.blogg.se/
Postat av: matilda

I syd är det bra men det är stressigt nu innan jul, men det finns ju faktiskt människor som har mycket värre saker att oroa sig för. Saknar dig gör jag iallafall, men tiden går fort nu, snart är det jul och då kommer du hem! Snart fyller jag år med, och det är verkligen jättetråkigt att du inte kommer vara med då, men videosamtal är det som gäller då! :) Puss och kram vännen!

2009-11-26 @ 11:26:05
URL: http://matildaeng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0