Ledig

Idag har vi varit lediga eftersom vi hade "Afrikahelg" hela helgen med
distanskursen. Den går väl att beskriva med blandade känslor och jag
tyckte det var väldigt skönt att komma hem igen! Vi tog vara på vår
lediga dag med en välförtjänt sovmorgon, en runda till stan för att unna
oss lite shopping, en mysig fikapaus och en liten promenad var och en
för sig när vi väl kom hem igen. Älskar livet här! Jag saknar inte Gnosjö
för fem öre, detta är helt underbart! Men visst saknar jag min underbara
familj där hemma och när jag kommer hem på höstlovet ska vi ha riktig
myskväll hela familjen. :)

Har sträckläst en bok som vi skulle läsa tills imon. Men då man måste dela
boken så har det varit väldigt pressat. Speciellt då man inte hade helgen på
sig. Men den fick mig att verkligen känna att jag måste uppskatta små ting
mer och jag fick ont i magen av vissa saker man läste. Vi ska diskutera den
imon och jag har en känsla av att det lär bli en hel del diskussioner, vi är
dessutom väldigt bra på det! Afrika kommer verkligen få mig att se en annan
verklighet än den jag lever i idag. Det vet jag redan nu.. Mitt livs resa.
Appropå mitt livs resa så kommer jag förhoppningsvis göra en till ca. ett
halvår efter skolans slut. Med min lilla Ellen, vi har planer iallafall på att göra
en "livs resa" ihop. =) Drömmar får en att leva sen om det blir så eller inte
gör inte så mycket så länge man drömmer..annars blir livet tråkigt!

Nu borde jag sova..ska upp med tuppen imon och gå morgonrunda med Siri
innan skolans extremt goda frukost! Vi är riktigt bortskämda här ska ni veta.
Halvpension och det är som att äta på hotell varenda dag! Jag älskar som sagt
livet här och personerna runtomkring mig är underbara!

/Sandra♥

Tack för din omtanke.
Postat av: Matilda

Underbart att du trivs så bra! Man blir så glad att läsa om hur bra du har det vännen!

Ska du inte med till Thailand nu längre då? :) Kram på dig!

2009-09-15 @ 10:07:47
URL: http://matildaeng.blogg.se/
Postat av: Petra

Hihi, nej inte sista dagen, utan sin dag på jobbet. ;) tss! :P

2009-09-18 @ 09:27:16
URL: http://petramargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0