Nytt år nya möjligheter.


Jaha mina vänner då var det nytt år och som varje år som man
alltid säger "detta kommer bli mitt år". Men jag hoppas att det
kommer bli ett bra och händelserikt år med mycket uppgångar.


Mitt år kommer börja med min drömresa till Östafrika som jag
nämnt i nästan varje inlägg hitills. Men tänk att få känna att
en av ens största drömmar håller på att besannas. Underbart!
Jag hoppas även att året kommer ge mina vänner det bästa av
allt också. &att en av mina närmaste vänner kommer få ett
jobb snart. Jag menar en utbildning ska inte vara för intet och
inte för en som är grymt duktig på det också!


Men för att återgå till resan, fick ett sms av mina lärare idag som
vill ha in allas resplaner. Ett pirr gick igenom hela kroppen.
VI SKA SNART ÅKA?
Min resplan är klar...
  • två veckor med klassen med diverse utflykter.
  • fem veckor hos Joseph med fd. barnsoldater.
  • två veckor vad jag stöter på. Öppet helt enkelt.
  • en vecka i Mombasa med klassen för sol&bad.



Det här är Joseph som jag ska vara hos de första fem veckorna av
mitt projekt. Han har även varit i Sverige och hälsat på oss samt
haft föreläsning. En mer ödmjuk och snäll människa får man nog
leta efter och jag tvivlar inte på en sekund att jag inte kommer
trvivas  i COVEMA där han jobbar.


Nu ska jag&Dennis äta mat...eller jag för Dennis har redan börjat
gluffsa i sig. :) Förresten min mobil är död! Men Petra vi kommer
hem imorgon så du har koll på mig.
Ha det bra!
/Sandra♥


Tack för din omtanke.
Postat av: Petra

<3

2010-01-06 @ 14:43:30
URL: http://petramargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0